Broniemuffins m. Kokos & Marzipan

Det er søndag og jeg vågnede i morges med en vild lyst til at bage Muffins. Efter et kig i mine opskrifter fandt jeg en brownie, som jeg brugte for flere år siden, og piftede den lidt op med kokosmel og marcipan <3 ren muffinlykke - især fordi jeg allerede havde alle indgredienserne herhjemme, så jeg kunne komme hurtigt igang. Klokken er ikke engang 9.30 og jeg har allerede muffins i ovnen ^^
Imens jeg hyggede i køkkenet pilede Charlie rundt på gulvet og ledte efter tabte godbidder "for når mor er i køkkenet er det selvfølgelig for at lave mad til mig"

Nu ligger han, temlig skuffet, og sover på mine lår imens jeg skriver - ren søndagshygge.


Brownie-muffins:
180g mørk chokolade
80g smør
150g sukker
2 æg
125g mel
1tsk bagepulver
1tsk vaniljepulver
40g kokosmel
50g marcipan

1. Kom smør og chokolade i en skål og smelt det over et vandbad.
2. Rør sukker i til massen er jævn og kom æg i et af gangen.
3. Sigt mel, salt, bagepulver og vaniliepulver ned i en skål og vend det i chokoladeblandingen lidt af gangen.
4. Vend kokosmel i blandingen.
5. Nib marzipanen i små stykker med fingrene og vend dem forsigtigt i dejen.
6. Kom muffinparpir i en muffinform med 12 huller og bag ved 180grader i 18-20 minutter.
7. Lad dine muffins køle lidt og spis. 

Kommentarer