Bone-brød & Mummy-pølser

Halloween nærmer sig og igen i år høre jeg en masse brok om hvordan det bare er butikkerne der vil have os til at bruge penge og at det bare er amerikansk kapitalisme. Sjovt nok er det præcis de samme mennesker, som allerede nu køber klejner og julepynt.
Hvis halloween kan være med til at bevare efteråret, så det ikke bare bliver en venteperionde inden juleræset, så er det fint med mig. Hvem elsker ikke en god spøgelseshistorie?

Derfor er ugen her inden Halloween dedikeret til den Mørke Side, Muhahahahah...!
Jeg starter lidt blødt ud med Mummy-pølsebrød og Bone-brød, lækre og forholdsvist sunde til børnefesten. Muhahahahah...!

Dej:
400g hvedemel
100g grahamsmel
250g vand  
1 æg  
25g flormelis  
20g gær  
10g salt
1 æg til pensling

1. Ældt dejen godt sammen til den begynder at bleve smidig og lækker. 
2. Form den til en kugle og lad den hvile under et hviskestykke i 30 min. 
3. Del dejen i 16 stykker af ca. 50g

Mummy-pølsebrød:
10 stk dej a 50g
10 bølsebrødspølser/kyllingepølser

1. Tag dig god tid og rul dejstykkerne sø lange og tynde som du kan. Rul dem efter tur af flere gange, så dejen har tid til at hvile lidt og ikke går i stykker. 
2. Tag en pølse og sno en dejpølse rundt om den, lig den på en bageplade med bageparpir og gentag med de andre pølser. 
3. Lad dem hvile under hviskestykke i 45 min og pensel med sammenpisket æg. Bag ved 220grader i 9-10 min.

Bone-brød:
Resten af dejstumperne (6stk)

1. Slå luften ud af dejstykket og fold den sammen på langs, så den bliver aflang. 
2. Ruld med hondfladen på midtten af brødet så den bliver tynder end enderne. 
3. Klip et lille stykke ind midtten af hver ende så brødet for kødben-form.
4. Lig dem på en bageplade m. bageparpir og lad dem hvile under hviskestykke i 45min.
5. Pensel med sammenpisket æg og bag ved 220grader i 7-8min


Kommentarer