Halvdovne Dage

For første gang i 100 år har jeg ferie.
Og ikke bare ferie... en ferie hvor jeg som sådan ikke rigtig skal noget specielt :)
JO jeg har da en aftale med min kørelærer og så har jeg besøgt min mor på hendes fødselsdag, men det er jo ikke fordi det er de store stressende projekter, som jeg plejer at fylde mine ferier med. Normalt har jeg en, måske to dovendage i en uges ferie, og de bliver som regel brugt til transport til og fra + dovenskap på sofaen hvor jeg prøver at skrabe energi nok sammen til den næste dags aktiviteter. Men i den her ferie, har der været luft. Jo, Søndag og Mandag var lidt lange m. arbejde og  fødselsdagsforberedelser og fødselsdag, men tirsdag var bare ren hygge og i dag bliver sikkert lige så dejlig. Jeg kan tage mig tid til tingene (som fx. at skrive blog), går en tur i det gode vejer bare fordi og nyder at lade tankerne flyve. Ugerne her op til min ferie har været ekstre stressende, så det er rat endelig at få lidt ro i sjælen.

Med alt min sjælefred har jeg forstået en vigtig ting om Verden: vi er gået Lakrids-amok!
Så sent som i går fandt jeg en forårs spegepølse med Lakrids og stjerneanis fra 3Stjernet i min lokale Fakta -.- Nu må i ikke misforstå mig, jeg elsker lakris. Ordenlig chokoladelakrids er himmelsk og jeg blander tit lidt lakrids i en syrlig dessert (lige så englene synger!). Jeg kan forstå lakridssovs til en lækker rosa steg på en fin restaurant... men, men, men! Lakridsspegepølse?!
Er de løbet tør for originale ideer hos 3stjernet? eller er de bare desperate efter noget nyt og banebrydende?
og banebrydende... det er det jo ikke engang længere, Lakrids bomben sprang for flere år siden (da folk gik amok over chokolade/lakrids bølgen)
Vanviddet stopper ikke ved spegepølsen, man kan få ost, popcorn, tandpasta, cappuccino, marcipan og hvem ved hvad der ellers dukker frem.... makrelsalat måske.
Det jeg prøver at sige er: Tag det nu roligt med alt det lakrids, selvfølgelig har hver sin smag, men det kan nemt blive for meget (lakridsspegepølse).

Kommentarer