Syltede Agurker

Så er jeg endnu engang hoppet på syltevognen og har kastet mig over to uskyldige agurker, der (håber jeg) snart er forvaltet til en lækker omgang syltede agurker.

Da det er første gang jeg er i gang med den slags syltning, og fordi jeg ikke lige havde div. urter og krydderier liggende, er jeg gået lidt forsigtigt til den og har bare lavet en basissylte af eddike, vand, sukker og salt. Og selvom det lyder lidt kedeligt, er det muligvis bedre end bare at losse en masse fantastisk ned til de stakkels agurker. I hvert fald indtil videre, det kunne være sjovt at eksperimenter lidt med forskellige krydderier, men stadig holde det simpelt og kun vælge en eller to forskellige krydderier af gangen.Man skal jo ikke gå helt agurk ^^

opskrift:
3 dl eddike
1½ dl vand
6 spsk sukker
3 tesk salt
atamon
1 sylteglas m. lufttæt låg 

1. Skyld sylteglasset med Atamon efter anvisning på flasken.
2. Skær agurkerne i skiver og kom dem i sylteglasset
3. Bland eddike, vand, salt og sukker i en skål og rør til sukkeret er helt opløst.
4. Hæld lagen over agurkerne, forsegl glasset og lad det stå i køleskabet minimum 12 timer før brug.
Husk at skrive dato på.

Kommentarer

  1. hj, ja pröv med lidt hvidlöj, så ska du se, den blir god,, men ikke til jule agurksalladen mvh Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Det lyder ikke dårligt med Hvidløg :) Tror jeg, jeg vil prøve til Januar.
      Lige nu går jeg og overvejer nelliker, kanel, en håndfuld røde peberkorn og måske stjerneanis...

      Hilsen Mette

      Slet

Send en kommentar