Efterår

Selvom det stadig ikke helt er blevet september kan man tydeligt mærke efteråret i vinden og regnen og mørket. Det startede allerede i torsdags hvor hvor sol og regn først skiftedes og så sloges om pladsen. Efteråret bragede ind på senen som et utålmodigt barn der havde ventet i evigheder på sin tur, og sommeren så træt og irriteret på møgungen og tænkte; var jeg også sådan engang? 

Lige meget hvad er sommeren forbi i morgen, i hvert fald ifølge kalenderen, og enlig har jeg ikke så meget imod det. Jeg ved der er mange der ønsker sig evig sommer og som allerede nu er trætte af kulden, men er der noget hyggeligere end en kop the og en bog når det regner? Lidt sødt smager også bedre i de mørke måneder, trærene bliver gyldne og blade falder over alt (heldigvis er det ikke mit job at fjerne dem, jeg nyder bare synet) efteråret er tid til at sylte og bage tærte og (hvis jeg for tid) lave julesnaps, og selvom det er koldt, så er der et væld af jakker og frakker og strik og sokker osv. som man kan tage for sig af. Moden siger lag på lag, så bare kom i gang og nyd det.

Kommentarer