Av av solskoldning!

Det er ikke nogen hemmelighed at solen ikke altid er min bedste ven. Jeg elsker lyse dage og varme, men når temperaturen (som nu) sniger sig helt op til 25-30 grader går der ikke mere end 15 min før jeg er sprødstegt

Jeg bekæmper de træls UV-stråler så godt jeg kan, med lange nederdele, luftige langærmede skjorter, solbriller og store mængder solcreme, men jeg går sjældent en hel sommer uden minimum en skoldning >.<  Her er så lidt tips til hvad man kan gøre når skulder, næse, arme, lår, fødder, bryst, ryg og mause er blevet brændt af.

1. Skygge, hummere bør holde sig fra solen i et par dage indtil skoldningen fortager sig.
2. After sun er altid en god ide, selv hvis du ikke er skoldet hjælper det huden godt videre efter du har leget flæskesteg i solen.
3. Aloe vera virker kølende og lægende på mindre skoldninger og hjælper over længere tid.
4. Lig et viskestykke dyppet i mælk over de brændte steder eller smør med yoghurt naturel. Det køler og mælkesyren hjælper huden med at hele.
5. Vand, Vand, Vand! Kroppen, og huden, har brug for så meget væske den kan få, så drik masser af vand.
6. Pas på når du tager bad, ikke for varmt vand, ikke noget med at skrubbe med sæbe og dup med håndklædet.

Kommentarer