Mors Dag - lige om lidt

Morsdag er lige på trapperne og selvom det sjældent er noget der bliver fejret hos os (fordi min mor har fødselsdag den 4. maj og som regel for en lidt større gave og ekstre hygge i stedet), så er det en af mine favoritdage. 

Nu er jeg ikke selv en mor, men det meste af mit liv har det kun været min mor og jeg derhjemme, og det er første efter jeg er flyttet hjemmefra, at jeg så hvor meget min mor gik igennem for min skyld. Hun er jo en ren superhelt, hun startede som rengøringsassistent i weekenderne og er nu godt ti år senere daglig leder på selv samme kontor, og det er uden at have afsluttet en uddannelse. Hun har altid arbejdet sent, men havde alligevel tid til at rydde op og lave mad og vaske tøj og ordne haven - alle de ting en homonplaget teenager ikke gad.

Nu har jeg efterhånden boet for mig selv i nogle år, men jeg tænker tit at jeg kunne have gjort noget mere derhjemme, og at jeg måske så ville være lidt bedre til det nu.
Vi snakker tit sammen, selvom jeg bor langt væk, bare sådan for at høre hvordan det går og støtte og opmuntre hinanden og det bliver vi nok ved med til vi bliver et par gamle rynkede tusser. 


Din mor er sikkert lige så fantastisk som min, så tag at gør lidt ekstre for hende på morsdag <3 Blomster og chokolade er selvfølgelig standarten, men kage og hygge giver bare lidt mere til dagen. Her er nogle gode ideer jeg selv har brugt et par gange fra et par helt fantastiske bloggere.

Chokoladekage m. caramel og havsalt

Chokoladekage - 5 min
Chokoladekage m. wiskeymusse

Kommentarer