Den IkkeEksisterende Pizza & Rigtig Gul Creme

Se... Planen var at jeg ville lave et indlæg om en pizza med spinat og champignon og kylling og pølser og kalkunbacon og andre gode ting... jeg havde faktisk glædet mig til at lave den og og smage den og skrive om den, men... jeg faldt i søvn, næsten øjeblikkeligt, da jeg kom hjem fra arbejde og nu sidder jeg her - skrupsulten - og sluger min morgenmad.
Så pizzaen må vente - desværre.

Uundgåeligt vågnede jeg meget tidlig, selv for min standart, og er enlig bare dvask. 
Jeg håber lidt at et bad og en gang morgenmad og sådan kan få mig på højkant indenfor de næste tre timer, så jeg kan være frisk når jeg skal på arbejde. 
Det irritere mig lidt at min dag bare forsvandt i går, men så har jeg måske lidt mere energi i eftermiddag, det kunne være jeg skulle få bagt nogle pølsehorn... og selvfølgelig få smagt på min pizza ^ ^ 

Men jeg kan da smide en lille opskrift, her er hvordan man koger rigtig gul creme, så den håber jeg i kan bruge :D

Gul Creme:
½ l. mælk
200g sukker 
50g æg 
50g majsstivelse
1tske vaniljesukker 

1. Kom mælken og 200g af sukkeret i en gryde og lad det kåge op. 
2. Pisk resten af sukkeret, æg, majsstivelse og vaniljesukker godt sammen. Der må ikke være nogle klumper!
3. Sukkermælken piskes i når det koger, og pisker til massen er håndvarm. 
OBS! det er vigtigt at du pisker mens du hælder den varme mælk i sukker/æggeblandingen - ellers korkulere æggene og cremen er ødelagt. 
Få eventuelt en til at hjælpe dig, så du ikke skal balancere den varme gryde med en hånd. 

Kommentarer