Scones

Scones er en mærkelig engelsk blanding af kage og bolle, der er skøn til kaffe, tee eller en kop varm chokolade om eftermiddagen.


Scones opskrift ca. 60 stk: 
1500g mel 
700g margarine
550g sødmælk
250g æg
250g chokoladeknapper 
200g sukker 
50g bagepulver
15g salt 

1. Sigt mel og bagepulver.
2. Kom alle ingredienser, undtagen chokoladeknapperne, i en røremaskine og lad den køre langsomt indtil dejen er samlet.
3. Kom chokoladeknapperne i og kør dejen langsomt sammen.
4. Sæt dejen på køl i 20 min
5. Rul dejen ned til den er ca. 1 cm tyk og stik dine scones ud med en udstikker på højest 8 cm.
6. Pensel  med æg og bag ved 200grader i ca 20 min.

Tip: når man laver så blød en dej som scones-dej er det en god ide at køre den så koldt som muligt, dvs. stille melet på køl dagen før, bruge mælk fra køleskabet osv. 

God fornøjelse ^^
 

Kommentarer

  1. Kan man sende sine egne opskrifter ind ?
    Håber i kan hjælpe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad mener du med at sende en opskrift ind?
      Jeg vil meget gerne hjælpe, men jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

      Slet
    2. Fx hvis man selv har en god opskrift so man gerne vil dele med andre.

      Slet
    3. Nu er det her jo min blog, så her er det kun mig der kan ligge ting ind.
      Men hvis du har lyst til at få din egen er det ikke svært, Der er mange steder hvor du kan lave en gratis blog nemt og hurtigt. fx kan du lave en med din google profil på blogger.com

      Slet
    4. Tusind tak for hjælpen. :D

      Slet

Send en kommentar