En stille Mandag

 
Det er mandag. 
Du syntes måske det er sært, men jeg hader ikke mandage. 
Jeg har fri hver Torsdag, så efter en lang arbejdsweekend betyder mandag, at der kun er to dage til min fridag. Men så igen, efter en friweekend er mandag den første af få dage inden en lang uge. 
Heldigvis har jeg lige overstået en arbejdsweekend, så nu står den snart på afslapning og hygge med min bedste veninde der kommer på besøg sydfra :) 

Lige nu nyder jeg de sidste par timer af mandagen med en kop the. Jeg har læst et par sider i mit nyeste fund; Dagbog fra i morgen. 
Der stod den og kiggede på mig på biblioteket og jeg blev fristet. 
Den handler om en Irsk teenagepige der var som alle de andre velhavende teenagere i Dublin. Hun gik op i dyre designermærker, at drikke og kysse med fyre, bare fordi de havde berømte forældre, men pludseligt begik hendes far selvmord og hele hendes verden bliver vendt på hovedet. 
Hun og hendes mor flytter ud på landet til et par slægtninge, hvor de så må prøve at samle stumperne af deres liv og skabe et nyt. 
Ind til videre kan jeg rigtig godt lide forfatterens skrivestil. Den måde historien flyder på og den pludselige filosofi, som Tamara kæmper med efter hendes fars selvmord.  


Kommentarer