Cindy´s Lagkage


Min bedste veninde havde fødselsdag i sommers og da jeg først havde en ideen, voksede hendes fødselsdagskage bare frem af sig selv. Gæsterne og hendes familie var vilde med min prototype og nu er opskriften endelig finpudset og færdig. 

I får den ikke.
I hvert fald ikke det hele af den :P
Jeg vil jo gerne åbne min egen forretning engang, og hvem vil købe mine kager når de allerede kender hemmelighederne og kan lave dem selv?
Der må gerne være lidt mystik.

Billederne er fra min prototype i sommers, den første af mange Cindy´s lagkager jeg kommer til at lave - håber jeg.
Cindy er i hvert fald sikret et eksemplar hvert år til sin fødselsdag.

Kagen består af 5 lag:
1. Chokoladebund
2. Kirsebærfromage med hjemmesyltede kirsebær.
3. tyndt lag af blodrød kirsebærgele
4. kirsebærfromage
5. alm. lagkagebund

og så har den en kant af hvid marcipan, lyserød flødeskum og pyntet med friske kirsebær.






Kommentarer

  1. Det var en utrolig lækker kage. Blød, frisk og sommerlig. Mette er ekspert i kager og min lillebror er ekspert i at spise kager.. Han stod nærmest for at spise halvdelen af kagen selv - så den var helt sikkert - Godkendt! <3

    SvarSlet

Send en kommentar