Chokolade, Chokolade, du er min bedste ven!

Det er torsdag og jeg har fri i dag.

Der kommer til at være mange indlæg, der starter på den måde. Jeg skriver bedst om morgenen inden solen står op, når jeg normalt er på arbejde.

Jeg skriver i det hele taget bedst når det er mørkt. Jeg ved ikke hvorfor, om det er en slags natteravne-følelse eller bare stilheden der hjælper min hjerne på gled.
Det er så hyggeligt at sidde med et tæppe eller en dyne omkring sig, ha en kop varm et-eller-andet  ved siden af sig og computeren foran sig.
Da jeg var lille mente jeg at fantasien var sky, og derfor kun kom ud om natten hvor der ikke var nogen til at grine af alle dens farver.

Jeg har læst endnu en artikel - jeg ved det, jeg burde holde op - der siger at jorden vil gå tør for chokolade inden for de næste 7 år. De eksisterende kakaotræer kan simpelthen ikke levere nok og deres klimaer bliver hele tiden truet. 
Hvis det ikke er grund nok til at blive miljøvenlig, ved jeg ikke hvad der skal til. 
Kakaotræer er ret sarte og vokser kun ved 24-28graders varme i tropisk klima og temperaturen må ALDRIG gå under 16grader. Dertil skal de have en præcis mængde nedbør og være en bestemt højde over havoverfladen før de giver frugt.
Forestil dig et liv uden nogen form for chokolade eller kakao. 
Det kommer til at blive dyre og mere kostbart end ædelsten hvis vi ikke passer på. 
- en enkelt plade tak
- det bliver 3000kr frue 
><

Der kommer chokolade junkies, desperate efter bare et lille stykke og på gadehjørnerne kan man købe tvivlsom chokoladejulekalender-chokolade for 100kr stykket.

Men jeg har en plan;
Jeg må finde en måde at opbevare chokolade på i flere år uden det bliver dårligt og så køber jeg et kæmpe lager og sætter mig til at vente på verdens undergang. 
Muhahaha...!

Kommentarer