Mit første indlæg!

Hej alle sammen. 

Jeg har skabt denne blog fordi jeg har en stor kærlighed til kager. 
Det er lidt sært fordi jeg som Laktose-intolerant ikke selv kan spise ret mange af mine kager, men jeg holder alligevel stærkt fast ved at jeg altid skal smage. Jeg ville aldrig servere noget for nogen, hvis jeg ikke var 100% sikker på at alt var i orden. For mig handler det mest om at skabe noget der ikke bare er lækkert at sætte tænderne i, men også giver folk en Wow!-oplevelse de vil huske og snakke om i lang tid efter. 

Hvis der er nogen der er forvirret over navnet "Milusinas Kager" (Mit navn er Mette) så var det den eneste navn der ikke allerede var taget. Milusina er et pseudonym jeg har brugt i længere tid i forskellige forbindelser og jeg syntes at det klinger godt.

Jeg er konditorspirer og går på nuværende tidspunkt og leder efter en praktikplads som enten bager eller konditor. Jeg går med en drøm om at blive den bedste i mit fag, åbne et konditori og blive selvstændig engang i fremtiden. Det kræver hårdt arbejde og en masse viljestyrke, men det er det værd hvis jeg bare kan komme det lidt nærmere. 

Denne bryllupskage lavede jeg for nogle måneder siden på grundforløbet Mad til Mennesker. Vores lære gav os, efter lidt overtalelse, lov til at lave bryllupskager ud fra fri fantasi.
Han var ikke glad for farven da den lige var blevet mikset sammen "Husk! simpelt er altid flottest" sagde han, og han har ret: i mange tilfælde er simpelt flottest. Men når jeg endelig for lov til at lege med tingene skal der giés gas! og jeg er meget tilfreds med resultatet.  



Intet er umuligt for den kreative hjerne. 
Vi flyver, vi rejser jorden rundt og vi tager til månen. Alt sammen ting der engang blev betragtet som umulige. Jeg bevæbner mig med et piskeris og en kagerulle og begrænser mine eksperimenter til køkkenet.

Kommentarer